FAQ / Klantenservice

Bestellen

Waar kan ik meer informatie vinden over mijn bestelling of teruggaven?
Wanneer je meer informatie wil over bestellingen en teruggaven ga naar de pagina Bestellingen en Teruggaven in onze webwinkel.
Hoe bestel ik een product en welke product statussen zijn er?
We gaan er vanuit dat je wel weet hoe je producten moet bestellen: zoek het gewenste product, druk op aan mandje toevoegen en reken af. Bij een product kun je zien wat de status van een product is. NerdUP werkt met de volgende statussen:
  • Pre-order: product is aangekondigd bij fabrikant maar nog niet geleverd. De verwachte leverdatum wordt vermeld in kwartalen (Q1=kwartaal 1, Q2=kwartaal 2, Q3=kwartaal 3 of Q4=kwartaal 4).
  • Backorder: het product is opnieuw besteld, echter hebben we geen concrete leverdatum ontvangen van onze leverancier. Het kan dus even duren voordat deze naar je verstuurd wordt.
  • Oh snap nog maar # beschikbaar: : wees er snel bij voordat ze uitverkocht zijn.
  • Op voorraad: product is bij NerdUP op voorraad en direct leverbaar.
  • Op voorraad bij leverancier: product is bij de leverancier op voorraad en wordt speciaal voor jou besteld, levering kan enige tijd duren als deze vanuit het buitenland moet komen.
  • Niet op vorraad: Dit product is momenteel niet op voorraad. Mocht je interesse hebben in dit product stuur ons een berichtje via email of de chat voor leverings informatie.
Kan ik mijn bestellingen bekijken?
Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je op jouw accountpagina de status van een bestelling bekijken. Ook kun je eerdere bestellingen zien of nabestellingen doen. Je kunt de status van een bestelling ook opvragen via pagina Bestellingen en Teruggaven in onze webwinkel.
Ik heb een fout gemaakt tijdens het bestellen, wat moet ik nu doen?
Het kan wel eens voorkomen dat je een foutje maakt tijdens het bestellen. Wanneer dit gebeurt neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@nerdup.nl. We kunnen dan de bestelling wijzigen of annuleren.
Krijg ik een orderbevestiging als ik mijn bestelling geplaatst heb?
Ja, wanneer je alle stappen van het bestelproces hebt doorlopen ontvang je binnen enkele minute een bevestigingse-mail met bijbehorende gegevens.

Afhalen/ Beurzen

Kan ik mijn bestelling afhalen?
We werken vanuit een magazijn zonder afhaalpunt, echter in sommige gevallen is het mogelijk jouw bestelling op te halen. Afhalen kan alleen op afspraak, neem contact met ons op via info@nerdup.nl of via het formulier op onze website om een afspraak te maken.
Kan ik mijn bestelling op beurzen of evenementen ophalen?
Ja, Kies bij verzendmethode af halen of beurs/evenement. Zet in het opmerkingenveld op welke beurs of evenement je de producten op wilt halen.

Retour

Hoe lang heb ik het recht om mijn producten retour sturen?
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling zonder opgave van reden te annuleren. Je krijgt het volledige orderbedrag inclusief originele verzendkosten teruggestord als je de hele order terugstuurt. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan NerdUP geretourneerd worden.
Hoe kan ik doorgeven dat ik een product retour wil sturen?
Om ons te laten weten dat je een product retour wilt sturen vragen we je een mail te sturen naar orders@nerdup.nl. In deze mail moeten je naam, bestelling en factuurnummer duidelijk vermeld staan. Wanneer wij je retourmelding hebben ontvangen krijg je zo snel mogelijk een mail terug met instructies. Het geld wordt teruggestord zodra we het pakket hebben ontvangen.
Waar kan ik mijn retourpakket afgeven?
Een retourpakket kan worden afgegeven bij het dichtsbijzijnde postkantoor bij jou in de buurt.
Moet ik nogmaals verzendkosten betalen als ik mijn bestelling retour stuur of wil ruilen?
Ja, je draagt zelf de kosten voor de terug zending.
Hoe moet ik de retourartikelen verpakken?
Retourartikelen moeten in de originele verpakking aan ons geretourneerd worden. Zorg ervoor dat de artikelen voldoende beschermd zijn, zodat de kans op beschadiging minimaal is. Denk hierbij aan opvulling/omwikkeling met bubbeltjesplastic, keukenpapier, schuimvlokken en dergelijke. Vergeet niet het retourlabel op de doos te plakken.

Betalen

Hoe kan ik betalen bij jullie?
Je kunt bij NerdUP jouw bestelling betalen via:
  • Credit Card: MasterCard, Maestro, Visa
  • iDeal
  • PayPal
  • Bancontant/Mister Cash
  • Bank overschrijving

De prijzen in onze webwinkel zijn inclusief btw. Prijzen kunnen ten alle tijden, zonder verdere aankondiging, gewijzigd worden. Met uitzondering van producten die via pre-order besteld en betaald zijn. Promotiecodes zijn alleen te gebruiken voor de aangegeven producten. Lees bij de promotie altijd aandachtig de bijbehorende voorwaarden.
Kan ik producten pre-orderen/reserveren en later betalen?
Ja dat kan. Als je een producten/aantal producten wilt reserveren kun je een pre-order plaatsen. Bij de producten vind je dan een knop Pre-order/reserveren. Plaats de bestelling in de winkelwagen en kies tijdens het afrekenen voor "Pre-order betaal later". Je ontvangt van ons een e-mail zodra de producten binnen zijn en kunt dan betalen via bankoverschrijving. Wanneer we de betaling ontvangen hebben worden de producten verstuurd.
Kan ik een product in termijnen betalen?
Nee op dit moment is dit nog niet mogelijk.

Verzending / Levering

Ik heb een bestelling geplaatst. Wanneer worden mij producten verzonden?
Wanneer je voor 23:00 uur je bestelling betaald hebt zorgen we dat deze de volgende werkdag (indien product op voorraad) verstuurd wordt via Post NL, helaas kunnen hier geen garantie op geven. Wanneer jouw pakket ons magazijn verlaat ontvang je van ons een track & trade code om het pakket te kunnen volgen. Controleer bij ontvangst direct of de bestelling in orde is, wanneer dit niet het geval is neem contact met ons via support@nerdup.nl of gebruik het formulier op onze contactpagina.
Hoe worden pre-order producten verzonden bij verschillende levertijden?
Wanneer je meerdere producten bested met verschillende verwachtte levertijden bieden we je de volgende keuze:
  • We verzamelen alle producten die je bested hebt en versturen alles in 1 keer naar je toe. Je betaalt dan maar 1 keer verzendkosten.
  • We kunnen de producten ook elke keer los verzenden zodra deze binnen zijn. Je betaalt bij deze optie wel meerdere keren verzendkosten. Wanneer je hiervoor kiest verzoeken we je even contact met ons op te nemen.
Het pre-order product dat ik heb besteld heb is vertraagd, wat nu?
Wanneer je een pre-order product bestelt staat op de product pagina wat de verwachte levertijd is. Helaas komt het regelmatig voor dat de verwachte levertijd door de fabrikant niet gehaald wordt. Indien we van de fabrikant een wijziging in levertijd ontvangen wordt je hiervan via e-mail op de hoogte gesteld. NerdUP kan niet aansprakelijk gesteld worden voor wijzigingen in de levertijd. Het is ten alle tijden mogelijk het product / de bestelling te annuleren.
Heeft de betaalmethode die ik heb gekozen invloed op de levertijd?
Wanneer je kiest voor iDeal, PayPal of Bankcontact verwerken we de betaling direct, waardoor de producten de volgende werkdag met PostNL meegaan. Bij een bankoverschrijving of creditcard betaling kan het enkele dagen duren voordat we de bestelling kunnen verwerken. We adviseren je dan ook wanneer je de producten snel nodig hebt te kiezen voor iDeal, PayPal of MisterCash.
Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn €4,95 Vanaf €60,- zal de verzending gratis zijn.

Voor België zijn de verzendkosten €9,95 Vanaf €60,- zal de verzending €4,- zijn.

In de rest van Europa betaal je ook minimaal €10,95.
Het juiste bedrag voor de verzendkosten zie je ook tijdens het bestelproces.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?
Nadat wij de betaling van je hebben ontvangen zorgen we dat deze de volgende werkdag bij PostNL wordt afgegeven. We zijn wel afhankelijk van PostNL, wanneer PostNL te laat bezorgd kunnen wij daar niet veel aan veranderen. Zie onderstaand schema voor meer informatie:
Je besteld op:Besteld voor:Door wie bezorgdOp welke dag uiterlijk bezorgd:
Maandag 23:00 uur PostNL Woensdag
Dinsdag 23.00 uur PostNL Donderdag
Woensdag 23:00 uur PostNL Vrijdag
Donderdag 23:00 uur PostNL Zaterdag
Vrijdag 23:00 uur PostNL Disndag
Zaterdag 23:59 uur PostNL Dinsdag
Zondag 23:59 uur PostNL Dinsdag
Kan ik het pakket volgen wanneer deze verzonden is?
Je ontvangt via e-mail een track and trace code zodat je via de site van PostNL het pakket kunt volgen. In de e-mail staat alle informatie die je nodig hebt.

Account

Waar gebruiken jullie mijn gegevens voor?
Vanzelfsprekend respecteert NerdUP jouw recht op privacy en daarom houden wij jouw persoonsgegevens geheim. Wij gebruiken jouw gegevens uitsluitend ten behoeve van de aan jou uit te leveren bestellingen. Indien je hebt aangegeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden van onze aanbiedingen en nieuwtjes, verleende je jouw toestemming om jouw persoonsgegevens eveneens voor deze doeleinden te gebruiken. NerdUP verstrekt jouw persoonlijke informatie nimmer aan derden, tenzij hieraan een wettelijke verplichting ten grondslag ligt in voorkomende gevallen. Bekijk hier onze uitgebreide Privacy Verklaring.
Kan ik mijn account informatie updaten?
Wanneer je een account hebt aangemaakt zorg dan dat de informatie die hierin staat actueel is. Dan kunnen we altijd contact met je openemen over jouw bestelling. Je kunt zelf jouw gegevens inzien, aanpassen of verwijderen.
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
Je vindt de algemene voorwaarden op deze pagina.
Waar kan ik het privacybeleid vinden?
Je vindt de pricay verklaring op deze pagina.