Klantenservice

 
Vragen?
Wij hebben de antwoorden

Veel gestelde vragen

 

BESTELLEN

 
Waar kan ik meer informatie vinden over mijn bestelling of teruggaven?

Je kunt deze informatie vinden in jouw account, als je deze aangemaakt hebt. Als je vragen hebt over jouw bestelling of teruggave kun je ook een e-mail sturen naar info@nerdup.nl. In jouw account kun je ook eerdere bestellingen zien of nabestellingen doen.

 
Hoe bestel ik een product en welke bestel statussen zijn er?

We gaan er vanuit dat je wel weet hoe je producten moet bestellen: zoek het gewenste product, druk op aan mandje toevoegen en reken af. Bij een product kun je zien wat de status van een product is. NerdUP werkt met de volgende statussen:

  • Pre-order: product is aangekondigd bij fabrikant maar nog niet geleverd. De verwachte leverdatum wordt vermeld in kwartalen en jaren (bijvoorbeeld kwartaal 1 van 2022).
  • Backorder: het product is opnieuw besteld, echter hebben we geen concrete leverdatum ontvangen van onze leverancier. Het kan dus even duren voordat deze naar je verstuurd wordt.
  • Oh snap nog maar # beschikbaar: : wees er snel bij voordat ze uitverkocht zijn.
  • Op voorraad: product is bij NerdUP op voorraad en direct leverbaar.
  • Op voorraad bij leverancier: product is bij de leverancier op voorraad en wordt speciaal voor jou besteld, levering kan enige tijd duren als deze vanuit het buitenland moet komen.
  • Niet op voorraad: Dit product is momenteel niet op voorraad. Mocht je interesse hebben in dit product stuur ons een berichtje via email of de chat voor leveringsinformatie.
 
Verkopen jullie ook box damage producten?

Bij een product kun je zien wat de kwaliteit is van het product. We hebben producten in mint status, box damage, product damage, 2e hands etc. We hanteren de volgende benameningen:

  • Nieuw: dit product is in mint status, zonder beschadigingen en komt rechtstreeks van onze leveranciers.
  • Box damage: dit product heeft schade aan de doos. Het product zelf is nog wel intact en komt rechtstreeks van onze leveranciers.
  • Product damage: dit product heeft schade, er is bijvoorbeeld wat afgebroken. De doos van het product kan ook schade hebben. Dit product komt wel rechtstreeks van onze leveranciers.
  • Experienced: dit zijn 2e hands producten die we vanuit andere verzamelaars gekocht hebben.

Indien je foto's wilt ontvangen van producten met schade stuur ons dan even een e-mail via info@nerdup.nl of stuur een berichtje via Whatsapp / Facebook Messenger.

 
Ik heb een fout gemaakt tijdens het bestellen, wat moet ik nu doen?

Het kan wel eens voorkomen dat je een foutje maakt tijdens het bestellen. Wanneer dit gebeurt neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@nerdup.nl. We kunnen dan de bestelling wijzigen of annuleren.

 
Krijg ik een orderbevestiging als ik mijn bestelling geplaatst heb?

Ja, wanneer je alle stappen van het bestelproces hebt doorlopen ontvang je binnen enkele minute een bevestigingse-mail met bijbehorende gegevens. Mocht deze niet meteen zichtbaar zijn in jouw mailbox kan het zijn dat de orderbevestiging in de spam box terecht is gekomen. Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen stuur dan even een e-mail naar info@nerdup.nl .

 

BETALEN

 
Hoe kan ik betalen bij jullie?

Je kunt bij NerdUP jouw bestelling betalen via:

  • Credit Card: MasterCard, Maestro, Visa
  • iDeal
  • PayPal
  • Bancontant/Mister Cash
  • Bank overschrijving / overboeking

De prijzen in onze webwinkel zijn inclusief btw. Prijzen kunnen ten alle tijden, zonder verdere aankondiging, gewijzigd worden. Met uitzondering van producten die via pre-order besteld en betaald zijn. Promotiecodes zijn alleen te gebruiken voor de aangegeven producten. Lees bij de promotie altijd aandachtig de bijbehorende voorwaarden.

 
Kan ik producten pre-orderen/reserveren en later betalen?

Nee, dit is helaas niet meer mogelijk. Er werd helaas te veel misbruik van deze optie gemaakt door middel van reserveren zonder ook tot koop over te gaan. Producten werden hierdoor dermate lang vast gehouden voor mensen die ze uiteindelijk niet afnamen. Door het weghalen van deze optie geven we mensen die de producten daadwerkelijk willen hebben een betere kans ze te pre-orderen voordat ze uitverkocht raken.

 
Kan ik een product in termijnen betalen?

Nee op dit moment is dit nog niet mogelijk.

 

ACCOUNT

 
Waar gebruiken jullie mijn gegevens voor?

Vanzelfsprekend respecteert NerdUP jouw recht op privacy en daarom houden wij jouw persoonsgegevens geheim. Wij gebruiken jouw gegevens uitsluitend ten behoeve van de aan jou uit te leveren bestellingen. Indien je hebt aangegeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden van onze aanbiedingen en nieuwtjes, verleende je jouw toestemming om jouw persoonsgegevens eveneens voor deze doeleinden te gebruiken. NerdUP verstrekt jouw persoonlijke informatie nimmer aan derden, tenzij hieraan een wettelijke verplichting ten grondslag ligt in voorkomende gevallen. Bekijk hier onze uitgebreide Privacy Verklaring.

 
Kan ik mijn account informatie updaten?

Wanneer je een account hebt aangemaakt zorg dan dat de informatie die hierin staat actueel is. Dan kunnen we altijd contact met je openemen over jouw bestelling. Je kunt zelf jouw gegevens inzien, aanpassen of verwijderen.

 
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Je vindt de algemene voorwaarden op deze pagina.

 
Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Je vindt de pricay verklaring op deze pagina.

 

RETOUR

 
Ik heb een verkeerd / kapot product ontvangen, hoe kan ik deze terugsturen?

Wanneer je van ons het verkeeerde product ontvangen hebt of het product uit jouw bestelling is kapot bij jou geleverd stuur dan een e-email naar orders@nerdup.nl  met daarin jouw naam, bestelnummer en een foto van de ontvangen levering. Samen met jou gaan we dan op zoek naar een oplossing. Stuur het product niet terug voordat je van ons reactie hebt ontvangen, we reageren in de meeste gevallen binnen 24 uur op jouw e-mail.

 
Hoe lang heb ik het recht om mijn producten retour sturen?

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling zonder opgave van reden te annuleren. Je krijgt het volledige orderbedrag inclusief originele verzendkosten teruggestord als je de hele order terugstuurt. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan NerdUP geretourneerd worden.

 
Hoe kan ik een product retour sturen?

Stuur een mail te naar orders@nerdup.nl met daarin je naam, het product / de producten dat / die je wilt retourneren en het ordernummer om aan te geven dat je product(en) retour gaat sturen. Je kunt het product / de producten retourneren aan: NerdUP Collectibles tav Retouren, Nijverheidsstraat 40, 5405AJ Uden. Vergeet niet een briefje met jouw gegevens in de doos te doen. Hierdoor kunnen wij jouw retour sneller afhandelen. Het geld wordt binnen enkele werkdagen teruggestord zodra we het pakket hebben ontvangen. Zorg er wel voor dat de retour binnen 14 dagen na het melden bij ons terug is.

 
Waar kan ik mijn retourpakket afgeven?

Een retourpakket kan worden afgegeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor bij jou in de buurt.

 
Moet ik nogmaals verzendkosten betalen als ik mijn bestelling retour stuur of wil ruilen?

Ja, je draagt zelf de kosten voor de terug zending.

 
Hoe moet ik de retourartikelen verpakken?

Retourartikelen moeten in de originele verpakking aan ons geretourneerd worden. Zorg ervoor dat de artikelen voldoende beschermd zijn, zodat de kans op beschadiging minimaal is. Denk hierbij aan opvulling/omwikkeling met bubbeltjesplastic, keukenpapier, schuimvlokken en dergelijke. Vergeet niet het retouradres duidelijk op de doos te zetten en een briefje toe te voegen met jouw gegevens.

 
Kan ik een product omruilen binnen de retourtermijn?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het product dat je wilt retourneren kun je aan ons retourneren (zie bovenstaande instructies), je ontvangt dan van ons het geld terug. Wanneer je een ander product wilt ontvangen dien je deze apart via de webshop te bestellen, dan sturen we deze weer zo snel mogelijk naar je toe.

 

VERZENDING / LEVERING

 
Ik heb een bestelling geplaatst. Wanneer worden mij producten verzonden?

Bij NerdUP hanteren wij een levertijd van 1 tot 2 werkdagen wanneer je voor 16:00 uur besteld en alle producten op voorraad zijn. Bestel je na 16:00 uur zal de levertijd 2 tot 3 werkdagen zijn. Wanneer jouw pakket ons magazijn verlaat ontvang je van ons een track & trade code om het pakket te kunnen volgen. Controleer bij ontvangst direct of de bestelling in orde is, wanneer dit niet het geval is neem contact met ons via info@nerdup.nl .

 
Hoe worden pre-order producten verzonden bij verschillende levertijden?

Wanneer je meerdere producten besteld met verschillende verwachtte levertijden bieden we je de volgende keuze:

  • We verzamelen alle producten die je besteld hebt en versturen alles in 1 keer naar je toe. Je betaalt dan maar 1 keer verzendkosten.
  • We kunnen de producten ook elke keer los verzenden zodra deze binnen zijn. Je betaalt bij deze optie wel meerdere keren verzendkosten. Wanneer je hiervoor kiest verzoeken we je even contact met ons op te nemen.
 
Het pre-order product dat ik heb besteld heb is vertraagd, wat nu?

Wanneer je een pre-order product bestelt staat op de product pagina wat de verwachte levertijd is. Helaas komt het regelmatig voor dat de verwachte levertijd door de fabrikant niet gehaald wordt. Indien we van de fabrikant een wijziging in levertijd ontvangen word je hiervan via e-mail op de hoogte gesteld. NerdUP kan niet aansprakelijk gesteld worden voor wijzigingen in de levertijd. Het is ten alle tijden mogelijk het product / de bestelling te annuleren.

 
Heeft de betaalmethode die ik heb gekozen invloed op de levertijd?

Wanneer je kiest voor iDeal, PayPal of Bankcontact verwerken we de betaling direct, waardoor de producten de volgende werkdag met PostNL meegaan. Bij een bankoverschrijving of creditcard betaling kan het enkele dagen duren voordat we de bestelling kunnen verwerken. We adviseren je dan ook wanneer je de producten snel nodig hebt te kiezen voor iDeal, PayPal of MisterCash.

 
Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn €5,99 Vanaf €120,- zal de verzending gratis zijn.

Voor België zijn de verzendkosten €9,99 Vanaf €150,- zal de verzending gratis zijn.

In de rest van Europa betaal je ook minimaal €11,99.

Het juiste bedrag voor de verzendkosten zie je ook tijdens het bestelproces.

 
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en geleverd?
Wij een levertijd van 1 tot 2 werkdagen wanneer je voor 16:00 uur besteld op werkdagen en alle producten op voorraad zijn. Bestel je na 16:00 uur zal de levertijd 2 tot 3 werkdagen zijn.
Zie onderstaand schema voor meer informatie:
Je besteld op: Door wie bezorgd Op welke dag bezorgd:
Maandag voor 16:00 PostNL Dinsdag of Woensdag
Dinsdag voor 16:00 PostNL Woensdag of Donderdag
Woensdag voor 16:00 PostNL Donderdag of Vrijdag
Donderdag voor 16:00 PostNL Vrijdag of Zaterdag
Vrijdag voor 16:00 PostNL Zaterdag of Maandag
Zaterdag PostNL Dinsdag of Woensdag
Zondag PostNL Dinsdag of Woensdag

We zijn met de leverdagen afhankelijk van PostNL, wanneer er een vertraging is bij PostNL kan het voorkomen dat deze leverdagen niet gehaald worden.

 
Kan ik het pakket volgen wanneer deze verzonden is?

Je ontvangt via e-mail een track and trace code zodat je via de site van PostNL het pakket kunt volgen. In de e-mail staat alle informatie die je nodig hebt.

 
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Bij het inpakken van jouw bestelling gebruiken we voornamelijk hergebruikte materialen zoals luchtzakjes en bubblewrap die we vanuit de leveranciers ontvangen. Bij voorkeur gebruiken we zo veel mogelijk papier omdat dit goed meebeweegt en jouw producten goed beschermd. Ook is het duurzaam en net als onze andere opvul materiaal hergebruikt. Alleen het merendeel van de verzenddozen en tape die we gebruiken zijn nieuw, dit omdat we willen zorgen dat jouw bestelling netjes aankomt. De dozen zijn wel gemaakt van gerecycled karton.

 
Ik heb een verkeerd / kapot product ontvangen, hoe wordt dit opgelost?

Wanneer je van ons het verkeeerde product ontvangen hebt of het product uit jouw bestelling is kapot bij jou geleverd stuur dan een e-email naar orders@nerdup.nl  met daarin jouw naam, bestelnummer en een foto van de ontvangen levering. Samen met jou gaan we dan op zoek naar een oplossing. Stuur het product niet terug voordat je van ons reactie hebt ontvangen, we reageren in de meeste gevallen binnen 24 uur op jouw e-mail.

 

AFHALEN/CONVENTIES

 
Kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kan een bestelling afhalen bij ons magazijn in Uden. Hiervoor dient er wel eerst een online bestelling geplaatst en betaald te zijn. Betaling op locatie is niet mogelijk.
De bestelling ligt ongeveer 2 uur na het plaatsen van de bestelling voor je klaar. Afhalen kan maandag t/m vrijdag van 12:30 tot 16:30 te Nijverheidsstraat 40, 5405AJ Uden Noord-Brabant.

 
Kan ik mijn bestelling op beurzen of evenementen ophalen?

Ja, Kies bij verzendmethode af halen of beurs/evenement. Zet in het opmerkingenveld op welke beurs of evenement je de producten op wilt halen. Bekijk onze conventie pagina voor een overzicht van aankomende beurzen. Via onze Facebook pagina wordt ook aangekondigd op welke beurzen / evenementen we staan. Op jouw bestelling op te halen moet je wel in het bezit zijn van een geldig entree bewijs.

 
Hebben jullie een fysieke winkel?

Nee wij hebben helaas geen fysieke winkel. Je kunt ons wel vinden op diverse beurzen / conventies / evenementen. Daar vinden we het altijd gezellig om een praatje met je te maken. Ook kun je jouw bestelling daar afhalen zoals hierboven beschreven.

 

CONTACT gegevens

 

Heb je een vraag?

Neem contact op